voet op Nieuw Zeelandse bodem - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu voet op Nieuw Zeelandse bodem - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

voet op Nieuw Zeelandse bodem

Door: Marga

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

5 Maart 15:11 locale tijd zetten we voet aan de grond. De horloges staan weer gelijk, want het is hier precies 12 uur later dan in Nederland. We zijn echter nog niet zomaar door de douane, want je mag hier letterlijk nix invoeren wat invloed kan hebben op de flora en fauna. Dus zelfs de wandelschoenen moeten aangegeven worden (want daar kan zand onder zitten met schimmels en bacterieen erin)
Een voordeel van reizen met een klein kind is gelukkig dat je overal voorrang krijgt. Erg fijn na zo'n lange reis. Yara hangt inmiddels op de bagagekar, maar vind het nog steeds indrukwekkend allemaal. Haar roze koffer trekt overal de aandacht haha.
Tom de chauffeur staat bij aankomst met een bordje "Schrijen" te zwaaien, dus we zijn snel op weg naar Pete's Farm ongeveer 25min. buiten de stad. Het is een voormalig schapenboer, die nu wat bijverdiend aan het toerisme.Later verteld hij dat er nu nog maar 30 miljoen schapen op het eiland zijn i.p.v. 80 miljoen vroeger, omdat de hertenfok meer in opkomst is gekomen. Hij heeft 2 huisjes op zijn erf gezet en nog een aantal kamers in huis voor de gasten. Na een heerlijke douche eten we mee in zijn woonkamer. Gewoon hollandse pot, maar wel met lamsvlees uiteraard. Bereid door de gastvrouw Gaye. Een lekker mollige tante met een vlotte babbel, die ons meteen welkom doet voelen. Yara mag spelen met het speelgoed van de kleinkinderen. We voelen ons direct thuis, want de locatie lijkt op het ouderlijk huis van Marga. Een bungalow met een open tuin en verder weilanden eromheem met schapen. Alleen is hier het huis van de buren niet te zien, want man wat is het hier uitgestrekt. (er zit een belletje bij de poort, zodat ze binnen horen als er iemand het terrein op rijdt, wat aangeeft hoeland de oprijlaan is)
We praten nog wat over de geplande route die we gaan rijden. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen beter, want de afgelopen 4 dagen is het erg nat geweest en maar 12 graden. Ongebruikelijk voor de tijd van het jaar, maar goed voor ons om te acclimatiseren.
Alle drie tegelijk naar bed, want nu begint de vermoeidheid toe te slaan. Morgen krijgen we een rondleiding op het terrein.

• 05 Maart 2014 - 18:42

Toos Schrijen:

klinkt fantastisch

• 05 Maart 2014 - 18:56

Geert En Sally:

Nou Yara, ik ben ook wel een beetje jaloers op jouw mooie koffer. Heel veel plezier en geniet ervan, we wachten weer op de volgende update........

• 05 Maart 2014 - 20:33

Janssen En Jansen:

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Kan je morgen wel op niveau meepraten Marga, met al je "sheep" ervaring van vroeger. ;)

Gr... Veel plezier...

• 05 Maart 2014 - 23:15

Frans En Riek:

goed dat de reis voorspoedig is verlopen,en dat yara zich zo goed er doorheen slaat.
    als de problemen niet groter worden als bij de douane dan gaan jullie een mooie vakantie tegemoet
    succes morgen met de rondleiding bij de schapenboer,maar ze kunnen jou marga net wat chantal en robert zeiden,toch niks meer leren over schapen.
    alleen zul je ze nu met de auto o.i.d. moeten gaan tellen. ha ha.
    heel veel plezier,en tot het volgende verslag.

groetjes