Walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: Marga

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vrijdag begint ons camperavontuur. Niet al te vlot helaas. We waren al om 9:15u bij het depot, maar daar werd ons verteld dat de door ons gereserveerde camper niet beschikbaar was! Overmacht volgens hun,dus ze boven ons een alternatief met upgrade. Klonk niet verkeerd, maar toch maar even gecheckt bij onze tussenpersoon in Nieuw Zeeland. Na de benodigde papieren en instructievideo snel op pad.......dachten we. Helaas weer mis. Het ging nog minimaal 2 uur duren voordat de camper gereed was. We hadden echter de walvissafari al gereserveerd in de middag en dat was 3 uur rijden. Ondertussen was de wachtruimte vol met kampeerders die op hun voertuig moesten wachten, dus blijkbaar is dat heel gewoon. Toch willen ze het de klant wel naar de zin maken, want iedere keer als we vroegen hoelang het nog ging duren kregen we er iets gratis bij (brandstof, tuinset en een dag huur) Of zou de tussenpersoon nog even een belletje hebben gepleegd naar de manager?? Uiteindelijk pas rond 12:45u vertrokken, dus gas op die lollie naar Kaikoura voor de walvissafari.
Daar waren we nog net op tijd. Het weer was super. Strakblauwe lucht en geen wind, dus rustig vaarweer.......dachten we. Met een lichte boot op volle zee is er genoeg slagzij. Aangezien er maar 1 van ons drieen zeebenen heeft hingen de andere 2 over de reling bleh. De reispilletjes deden er nix aan af helaas. Gelukkig tussendoor nog wel een mooie school dolfijnen gezien en met de telelens de aanwezige walvissen van dichtbij kunnen vastleggen. De horizon op de foto is echter niet recht hahahha. Afzien dus, maar wel bijzonder. Er zijn maar drie plaatsen op de wereld waar ze zo dicht voor de kust zwemmen.
Het heeft nog tot de volgende ochtend geduurd voordat het evenwichtsorgaan weer in balans was.....Yara wilde zelfs alleen nog maar slapen. Niet een al te beste dag dus. De gereserveerde kampeerplaats was prima en ook dichtbij gelukkig. Arjan heeft goed opgelet, want alles in de camper werkt verder naar behoren. De ruimte boven de cabine is zelfs zo groot dat we daar met z'n drieen kunnen slapen. Hoeven we niet iedere avond alles om te bouwen. Toch nog een positieve afsluiting van deze dag. Morgen gaan we richting Hanmer Springs om te relaxen in de thermaalbaden.