Richting de Pacific Ocean - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Richting de Pacific Ocean - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Richting de Pacific Ocean

Door: Marga

11 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Vandaag zakken we verder af naar het Zuiden. In eerste instantie staat de stad Dunedin op het programma, maar we worden niet warm van de info in de diverse reisgidsen, die we bij ons hebben, dus besluiten we door te rijden naar de kust. Nugget point staat ook op ons things to do lijstje, omdat dat een natuurlijke verblijfplaats is van zeehonden, zeeleeuwen en de zeldzame geelogige pinguin. We rijden vlak langs de zee naar de vuurtoren en hebben een prachtig uitzicht. De zee is kalm en het zonnetje schijnt. Om de dieren te kunnen zien is echter wel een verrekijker nodig.
We rijden terug naar Kaka point voor een overnachting. We zijn nu in zuidelijkste gedeelte van Nieuw Zeeland wat "the Catlins" heet.
Morgen gaan we richting Curio Bay om een versteend woud te bekijken en een wandeling door het Catlins Forest Park.

• 12 Maart 2014 - 11:26

Toos Schrijen:

Wat een avontuur we volgen jullie op de voet. Dit is erg leuk

• 12 Maart 2014 - 18:17

Mariska Kemper:

He Store reizigers,

Wat een feestje om tussen het werken door even weg te zwijmelen bij jullie reisverslagen. Ernstig jalours.......... Maak er mooie weken van en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Lfs. Maris