Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Marga

28 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Thames

De laatste volle dag in dit prachtige land gaan we goed benutten. Eerst maar eens even rustig de dag opstarten in de Spa van het resort en een paar baantjes trekken in het zwembad. Het is all inclusive en er is verder bijna niemand op het park, dus we hebben het rijk alleen. Het wordt een mooie warme dag, want om 9:00u liggen we al in de zon te drogen.
Daarna op zoek naar een lokale wijnboer,maar die blijkt niet thuis.
Precies om 11:00u als het laagtij is staan we paraat bovenop de klif van Hahei om de wandeling naar Cathedral Cove te beginnen. Dit is 1 van de highlights van dit gebied,die we nog even mee willen pakken. Ongeveer een half uur lopen is lang genoeg voor Yara, want net als oma Riek en mama is ze niet zo goed bestand tegen de hitte. Het is inderdaag een klein paradijsje waar we uitkomen en de moeite waard Alles staat op foto, dus we laten de thuisblijvers ook meegenieten hoor. Even relaxen (schommelen!) en dan weer retour naar de parking. Rond 13:00u parkeren we aan Hahei Beach voor een eigenbereide lunch. Yara heeft minder trek dan de aanwezige brutale meeuwen, dus haar broodje gaat grotendeels naar de vogels.
In de middag crossen we nog binnendoor over de 309 naar het plaatsje Coromandel. Hadden we nou niet ergens gelezen dat deze weg niet geschikt is voor grote campers??? Het is namelijk 25km. bochtige weg met grotendeels gravel dwars door de heuvels. Maar aan de stuurmanskunst van Arie de chauffeur ligt het niet, want hij brengt ons veilig naar de overkant. De dames hebben zelfs zoveel vertrouwen dat ze rustig doorsoezen....
De tussenstop is net iets noordelijk van Coromandel bij de Driving Creek Railway. Dit treinspoor is in 17 jaar tijd gebouwd door een pottenbakker, die klei uit de bergen ging halen met zijn eigen loc. Het is voornamelijk gemaakt van gerecycelt materiaal, dus kans op ijzermoeheid en houtworm aanwezig. Gelukkig houdt alles het en maken we een leuk tochtje door het tropisch regenwoud naar een uitkijkpunt op 173 meter hoogte met zowel uitzicht op de Pacific Ocean als de Hauraki Golf. We zien ook nog een aantal woudreuzen (Kauri trees), die in het noorden van Nieuw Zeeland veel voorkomen.
Tenslotte rijden we verder langs de kust naar het zuiden met mooie vergezichten tot aan Thames,waar we de laatste nacht willen doorbrengen. Morgen is het dan nog maar 2 uurtjes rijden naar Auckland.
Omdat onze proviand bijna op is scoren we een pizza bij di Luca's de plaatselijke italiaan en is ook deze bijzondere dag alweer ten einde.
Dan wordt het toch echt bijna tijd om alle hoeken en gaten uit de camper weer leeg te halen en in 3 koffers te proppen helaas....