coromandel - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu coromandel - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

coromandel

Door: Marga

27 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Cooks Beach

Dit wordt weer een gedeeltelijke reisdag, want het is nog best een eind naar het schiereiland Coromandel vanuit Rotorua.
We lunchen in Waihi en het einddoel voor vandaag is Hahei. Aan het einde van de middag nog even zwemmen in hot water Beach, maar we kunnen geen eigen modderbad graven op sandy beach, omdat het hoogtij is. Wel bijna het strand voor ons alleen, maar dat is op veel plaatsen in Nieuw Zeeland het geval.
Daarna zoeken we een kampeerplek waar we vrij kunnen kamperen, maar dit blijkt hier niet zo gemakkelijk, omdat dit bij alle stranden verboden is. En aangezien het al gaat schemeren hebben we ook niet veel tijd hiervoor, dus stoppen we bij Cooks Beach, waar we belanden op een van de mooiste campings, die we tot nu toe gezien hebben. Of eigenlijk een Resort. Het is er bijna uitgestorven (laagseizoen).