Schapen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Schapen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Schapen

Door: Marga

06 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag relaxen we tussen de 180 schapen (Romneys) op de 100 are land, die om het huis liggen. De rondleiding op de boerderij voor Marga idd nix nieuws, maar Arjan en Yara vinden het schapen scheren toch wel interessant. In een paar minuten heeft de opmerkelijk makke dame haar winterjas uit. Verder lopen er nog een aantal Alpaca's en laten de schaapshonden wat van hun kunsten zien. Pete vertelt zijn verhaal een paar keer per dag, want ondanks dat het hier zo afgelegen is is het de zoete inval van gasten uit de hele wereld. (vooral pensionada overigens......) We treffen een aantal Amerikanen, die ons doen beseffen hoe goed het geregeld is in Nederland met de sociale voorzieningen.
Yara vermaakt zich prima in de kleine speeltuin op het terrein. Ondertussen stijgt de zon rond het middaguur en merken we hoe sterk de straling hier is. Het voelt veel warmer dan de werkelijke temperatuur, dus nu snappen we waarom men hier zegt dat er 4 seizoenen in 1 dag kunnen zitten. Het verblijf is all inclusive, dus we lunchen bij de gastvrouw en de middag is vrij te besteden. Eerst maar een plan de campagne opstellen voor morgen, want het is ons aangeraden een dag vooruit te denken om excursies en campings toch alvast te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. We wijken direct al af van onze geplande route, want morgen is het ideaal weer om een walvissafari te gaan doen in Kaikoura. In de middag blijkt dat de biologische klok niet zo makkelijk te foppen is, want de een na de ander krijgt een dip. Yara ziet een beetje pips en wil zelfs naar bed. Einde van de middag toch nog even de benen strekken, want er ligt een geocache net buiten de poort, die we natuurlijk willen scoren. Dat was meteen een geavanceerde micro in een uitgeholde bout met een magnetische schroef, die geintegreerd was in een bestaand hekwerk. Slechts 2 sterren moeilijkheidsgraad, dus dat beloofd nog wat voor het niveau hier. We hebben een BBQ buiten met alle gasten. Het is nog licht tot ongeveer 20:30u.
Het eerste leesboek is al uit (dus echt vakantie :-) ) We zijn klaar voor ons camperavontuur wat morgen gaat beginnen.!

• 06 Maart 2014 - 20:00

Brian En Hanneke:

Wow....na het lezen van jullie eerste verhalen krijgen we alweer heimwee.... Wat was het daar een paar jaar terug gaaf....en als we dit lezen denken we er weer aan terug. Geniet van de camper route en succes met de caches! Ze laten jullie vast weer hele mooie plekjes zien die niet iedereen tegen komt.

Groetjes,

Brian en Hanneke

• 06 Maart 2014 - 20:50

Sacha Eltink:

Hi there!

Ja, Nieuw Zeeland heeft veel meer schapen dan mensen volgens mij. Gaaf dat jullie er zijn! Klein jetlag-dipje is niet zo gek na zo'n reis. Wat knap van Yara dat ze het zo goed heeft gedaan.
    Wel aan de goede kant van de weg rijden met de camper he! Geniet ervan!

Groetjes,

Rein< Sacha, Isabel en Fenna

• 06 Maart 2014 - 22:54

Schrijengennep:

Nou hier wordt het zondag ook 17 graden!!!
    De poezen doen het ook goed maar hoeven niet geschoren te worden.
    Veel plezier met jullie camperreis.
    Yara een hel dikke knuffel van opa en oma

• 07 Maart 2014 - 19:40

Megje:

Hallo alle 3,
    Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan! Klinkt helemaal super allemaal en relaxt! Leuk dat jullie door het logeren op boerderij het echte nieuw-Zeelands leven meekrijgen!
    Heel veel plezier gewenst samen! Groetjes Megje