Naar de Westkust - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Naar de Westkust - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Naar de Westkust

Door: Marga

16 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Hawea

In Queenstown hebben we het wel gezien, dus we gaan verder richting Wanaka via de Alpine Scenic Route. Een mooie slingerende route door de bergen met diverse uitzichtspunten (en cachelocaties!)
Bij Lake Wanaka stoppen we voor een lunch in de buitenlucht (lees met tafel en stoeltjes naast de camper harde broodjes eten...)
Na de middag brengen we een bezoek aan puzzling world. Hier ervaren we enkele brain teasers in de illusion rooms en is Yara eventjes net zo groot als papa. Daarna gaan we de uitdaging aan om binnen een uur een doolhof met 4 torens op de hoeken te lopen, maar dat werd toch iets langer dan gedacht tot papa en Yara "er zat van zijn' zoals ze zegt. Mama laat zich niet zo makkelijk gewonnen geven en uiteindelijk bereiken we toch de finish zonder de emergency exit te gebruiken. We hebben allemaal geen zin meer in kilometers vreten, dus rijden we nog een klein stukje door naar Lake Hawea, waar we op een rustige camping onze achterstallige adminstratie (en was) kunnen bijwerken.
Morgen willen we via de Haast pass naar Fox Glacier rijden, wat tijdrovend is volgens de locals.