Pancake rocks - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Pancake rocks - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Pancake rocks

Door: Arjan

19 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Murchison

Op weg naar het noorden via de Westkust, levert ons vandaag een bijzonder plekje op. Punakaiki bekend om de Pancake rocks. We lopen door aaneengesloten rotsformaties, die eroderend door de zee eruitzien als opeengestapelde pannenkoeken. Verder zijn er de zogenaamde blowholes, waar het geweld van de oceaan goed is te zien. Wat een enorme knallen wanneer golven worden gedempt door de rotsen.
Al met al een geslaagde ochtend, die we afsluiten met als lunch...............Pannenkoeken!
We reizen verder af richting Abel Tasman park, maar zien al snel in dat we dat vandaag toch niet meer gaan halen. De bergachtige weg is erg mooi, maar verloopt ook traag.
Onderweg komen we vlak voor het dorpje Murchinson Nieuw Zeelands langste swingbridge tegen. Deze swingbridge gaat over de Buller river. Tijd voor een stop, een cache meepikken en natuurlijk over de swingbridge heen met een korte wandeling over het schiereiland

• 19 Maart 2014 - 10:32

Brian En Hanneke:

Klinkt allemaal bekend. Tja....vooral stoppen als je iets moois ziet en dan ook even cachen. Het is daar te mooi om alleen maar door te rijden om je doel te halen. Dan maar een dagje langer erover doen.
    Het gaat er niet om hoeveel je hebt gezien maar wat je hebt gezien en dat je er van hebt genoten ;-)

Geniet morgen lekker van Abel Tasman, schitterend park!