Tongariro National Parc - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Tongariro National Parc - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Tongariro National Parc

Door: Marga

24 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Van Taihape naar Whakapape Village is toch ook nog 2 uur rijden. Dit nationale park met 3 grote vulkanen is in de winter een skigebied, maar in de zomer een wandelparadijs. De Tongariro Crossing loopt over de randen van de kraters en is te doen in een dag, maar dat gaat helaas niet lukken met Yara. We gaan een kortere wandeling (naar Taranaki Falls) proberen door afwisselend gebied met uitzicht op "Mount Doom" Die is ook zeker de moeite waard en druk bezocht. Met een statief fotograferen we de waterval in al zijn facetten.... We scoren zelfs nog een 3/3,5 cache en een paar oppikkers langs Bruce Road. Yara wil wel overnachten in het kasteel van de prinses (chateux Tongariro), maar we rijden toch maar door naar het groen gelegen Whakapapa Village holiday park