Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Marga

21 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Marahau

Vandaag erop uit om een gedeelte van de Abel Tasman Coast track te lopen. Dit kan vanuit Marahau, maar dan ben je minimaal 4 uur onderweg. Dus we kiezen ervoor om ons door de watertaxi te laten droppen in Torrent Bay en lopen dan terug naar Anchorage (5,8 km en ongeveer 2 uur lopen) De watertaxi is al een belevenis op zich. Eerst worden we met de tractor over de zandplaat gereden naar diep water en dan suizen we met een rotvaart over Tasman Bay langs split Apple rock en Adele Island. Gelukkig slaan we recht op de golven, zodat er niemand zeeziek wordt.
Deze dag hadden we zeker niet willen missen, dus dank aan alle Nieuw Zeeland gangers die ons voorgingen en dit aangeraden hebben. Wat een prachtig gebied. We zien goudgele stranden en azuurblauwe baaien en lopen merendeel door de groene vegetatie, waarbij we alleen een enkele andere wandelaar tegenkomen. We lunchen halverwege op een privéstrandje (zelf meegenomen uiteraard) en Yara wil even afkoelen met de pootjes in het water tussen de eendjes. De temperatuur is inmiddels gestegen tot 26 graden. Na de tocht hebben we nog 1,5 uur om te zonnebaden en te zwemmen voordat de watertaxi ons weer ophaalt. Is dit wat ze bedoelen met het paradijs?
Bij terugkomst is Yara nog niet moe en zingt uit volle borst “oh oh oh oh ik wil nog niet naar huis toe” in de speeltuin van Marahau Beach Camp. (liedje van K3 op de cd Loko Le) Na het eten pakken we nog een paar caches,dus al met al een nuttig bestede dag.