De oversteek naar het Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu De oversteek naar het Noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van schrijenjanssen - WaarBenJij.nu

De oversteek naar het Noorder eiland

Door: Marga

22 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zaterdag is vooral een reisdag. We vertrekken ’s ochtends vroeg vanuit Marahau richting Picton om de ferry naar het Noordereiland te halen. We hebben een reservering voor de overtocht van 14:00u, maar moeten een uur van te voren inchecken en we willen de toeristische route via de Queen Charlotte Drive rijden. Daar doen we toch nog 3 uur over ook al is het in kilometers niet zo ver. We staan ruim op tijd op de boot en dat is maar goed ook, want hij vertrekt precies op tijd. Het eerste uur varen we door de Malborough Sounds, maar daar zien we weinig van,want Yara weet nog van overtocht naar Noorwegen dat er een kinderspeelruimte is op een beetje ferry van formaat, dus die is snel gevonden en daar brengen we vervolgens de komende 3 uur door :-) Rond 17:45u meren we aan in Wellington. We hebben voor de zekerheid toch maar het dichtstbijzijnde Capital Gateway Motor Inn gereserveerd, want voor vandaag hebben we genoeg gereden en morgen willen we snel in de stad zijn. Er is ook een restaurant bij om even een hapje te kunnen eten, dachten we. Dat hadden we echter niet gereserveerd, dus vol. Maar we kregen een goede tip van de receptioniste om in Johnsonville te gaan kijken. Daar hebben we prima gegeten bij “1841”. Een soort bar/bistro, maar wel life muziek en heel kindvriendelijk. Yara kreeg een tasje vol met kleurplaten en kleurpotloden en een kindermenu serveren ze voor minder dan 10 dollar! Als je van rugby houdt zit je hier trouwens ook goed. Onze eerste indruk van het Noordereiland is veel meer bedrijvigheid, maar ja dit is dan ook de hoofdstad. De km teller staat inmiddels op bijna 3000km!